czwartek, 2 maja 2013

Murzynek z wiśniami

Gdy tylko zobaczyłam Go na Moich Wypiekach, wiedziałam, że musi być idealny...! (Pochodzi z książki "Jak być domową boginią" Nigelli Lawson i choć posiadam tą książkę, to nigdy "nie wpadł mi w oko". I nie mam pojęcia jak to się stało:). W książce jest ono przedstawione w postaci babeczek).Tradycyjna wersja Murzynka jest pyszna, a ta...PRZEPYSZNA ;-)! Wiśnie i kakao to cudowne połączenie...dlatego jeśli jesteście fanami tego ciasta to musicie wypróbować tą wersje :).
Zwiększyłam trochę ilość składników, ale okazało się, że do foremki którą posiadam to trochę za mało, dlatego zmieniłam jeszcze raz ilości i teraz podaję takie jak być powinny :).




Składniki:
Na ciasto:
* 180 g miękkiego niesolonego masła
* 150g gorzkiej, posiekanej czekolady
* 420g konfitury wiśniowej
* 220g drobnego cukru do wypieków
* szczypta soli
* 3 duże roztrzepane jajka
* 220g mąki pszennej
* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Na polewę:
* 75g czekolady mlecznej
* 75g czekolady gorzkiej
* 60g masła


Piekarnik rozgrzać do temp. 180°C.
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Do miski przesiać mąkę i proszek do pieczenia, odstawić. W garnuszku roztopić masło i dodać do niego posiekaną czekoladę, zdjąć z palnika, wymieszać do jej roztopienia i otrzymania gładkiej masy. Przelać do większego naczynia. Dodać konfiturę, cukier, sól i jajka. Wymieszać widelcem tylko do połączenia się składników, nie dłużej.Stopniowo dodawać mąkę, mieszając tylko do jej połączenia się z czekoladową masą.
Foremkę o wymiarach 25x40cm wysmarować masłem, oprószyć mąką. Przelać do niej ciasto. Piec w temp. 180°C przez ok. 50-60 minut lub dłużej do tzw. "suchego patyczka". Wyjąć i ostudzić. Polać polewą czekoladową, ozdobić wiśniami z syropu (ja nie ozdabiałam).
Polewa: Masło roztopić w niewielkim garnuszku. Dodać połamaną czekoladę, wymieszać do rozpuszczenia, w razie potrzeby ściągając garnuszek z palnika. Po lekkim ostudzeniu/ zagęszczeniu polać wierzch ciasta.



5 komentarzy:

  1. Ciasto czekoladowe i wiśnie, dla mnie to zawsze idealne połączenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wiśnami i polewą to smak dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta polewa wygląda cudnie a do kawusi takie ciacho idealne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda genialnie, a ta pooolewa <3 rozpływam się z nią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ on wygląda apetycznie! Zjadłabym chyba w całości, mniam!: )

    OdpowiedzUsuń