piątek, 1 lipca 2016

Ekstrakt lawendowy

Ekstrak zrobiony, ale nie miałam jeszcze okazji wykorzystać go do wypieków - czekam aż nabierze właściwych mocy ;). Bardzo przyjemnie się go robiło...ten zapach <3...


Składniki:
* 250ml wódki
* 3 łyżki kwiatów, bądź pączków lawendy (suszonej lub świeżej)

Kwiaty lawendy wkładamy do słoika lub szklanej butelki, zalewamy wódką i szczelnie zamykamy. Odstawiamy na minimum 2 tygodnie w ciemne miejsce. Po tym czasie możemy już używać naszego ekstraktu do ciast i deserów.
Ekstrakt przechowujemy w ciemnym miejscu.






4 komentarze:

  1. świetny pomysł! Mam bardzo dużo lawendy, może się pokuszę <3
    zdjęcia bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to koniecznie ją wykorzystaj :). Ja mam tylko jeden krzaczek, ale w tym roku miał mnóstwo kwiatów i żal mi było, żeby tak po prostu opadły ;). Część ususzyłam i wczoraj zrobiłam ciasteczka z jej dodatkiem, niby jedna łyżeczka, a bardzo aromatyczne... Teraz tylko czekam na ekstrakt <3 już ma nieziemski zapach :), a nawet tydzień nie stoi.
      Dziękuję :):*!

      Usuń
  2. Ależ to musi obłędnie pachnieć! Muszę rozejrzeć się za lawendą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:), stoi dopiero kilka dni, a już ma tak piękny zapach <3... Polecam :)!

      Usuń