niedziela, 1 lipca 2012

Naleśniki czekoladowe

Przepis pochodzi z blogu Moje Wypieki, chociaż ja zrobiłam je po swojemu ;) na maślance, a nie na mleku, i ubiłam białka lubię takie puszyste naleśniki ;). Wyszły smaczne, choć zamiast jagód i sosu z jagód mogłam jako dodatek podać, tak jak autorka blogu Moje Wypieki, serek mascarpone z jagodami. Uważam, że bardziej by pasował, ale z samymi jagodami też były dobre :).


Składniki:
* 80g gorzkiej czekolady (minimum 60% kakao)
* 1 łyżka kakao
* 500ml maślanki
* 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
* 3 jajka (oddzielnie żółtka i białka)
* 2 łyżki cukru pudru
* 2 łyżki roztopionego masła
* 3 łyżki ciemnego rumu
* szczypta soli

Mleko podgrzać, dodać czekoladę, wymieszać do rozpuszczenia. Ostudzić. Dodać pozostałe składniki, oprócz białek i szczypty soli i zmiksować. Odstawić na 2 godziny. Po tym czasie ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodać je do przygotowanego wcześniej ciasta naleśnikowego i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką. Smażyć na patelni (lekko zwilżonej olejem) z obu stron na niedużym ogniu. Pilnować, by się zbyt mocno nie przypiekły. Podawać z ulubionymi dodatkami.



1 komentarz:

  1. Mniam, uwielbiam naleśniki czekoladowe! Kilka dni temu robiłam je pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń