niedziela, 26 lutego 2012

Bułeczki z pomidorami

Gdy wejdę do kuchni z zamiarem pieczenia, to tak szybko z niej nie wychodzę ;). I tak spędziłam większą część soboty nad tymi bułeczkami, grahamkami, chlebkiem sezamowym, daniszami i kruchym ciastem z brzoskwiniami i budyniową pianką... Po paru godzinach pracy w kuchni przyszła do mnie moja siostra i zapytała czy ja to za jakąś kare tyle siedzę w kuchni ;-) dla mnie to wręcz nagroda - oderwanie się od pracy czy problemów...
Co do przepisu to bułeczki są wyśmienite, warto ich spróbować :-).

Źródło przepisu: mojewypieki.blox.pl , autorka przepisu: Anne Sheasby
Składniki (10 bułeczek):
 * 350ml wody
* 2 łyżki oliwy ze słoiczka z pomidorami
* 500g mąki pszennej chlebowej
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżeczka cukru
* 1 łyżeczka suchych drożdży (4g) lub 8g drożdży świeżych
* 115g suszonych pomidorów w oliwie, posiekanych
* mleko do glazury

Wszystkie składniki na bułeczki wyrobić (najlepiej mikserem, ciasto jest dość klejące) [z drożdży świeżych wcześniej zrobić rozczyn]. Pod koniec wyrabiania dodać pomidory, wyrobić. Ciasto uformować w kulę i odłożyć przykryte w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto krótko wyrobić, podzielić na 10 równych części. Z każdej uformować bułeczkę i układać na blaszce oprószonej mąką. Przykryć, odłożyć do napuszenia na 30min.Piec w temperaturze 200°C przez około 20min. Studzić na kratce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz