niedziela, 21 lutego 2016

Muffiny czekoladowo-bananowe

Jak te muffiny pięknie pachną...! Ciężko jest przejść obok nich obojętnie i się nie skusić;).


Składniki:
ok. 15 sztuk 
* 130g maki ryżowej
* 130g mąki kukurydzianej
* 40g mąki ziemniaczanej
* 3 jajka
* 3 dojrzałe banany, obrane i rozgniecione
* 150g cukru
* 120g masła
* 80g czekolady mlecznej, bezglutenowej
* 40 g czekolady gorzkiej, bezglutenowej
* 3 łyżki kakao
* 20g gorzkiej czekolady tartej na grubych oczkach, bądź grubo posiekanej
* 3 łyżeczki sody oczyszczonej

Polewa:
* 50g czekolady mlecznej
* 50g czekolady gorzkiej (minimum 60% kakao)

Do miski wsypujemy: mąki, kakao, tartą czekoladę i sodę oczyszczoną, mieszamy, odkładamy.
W rondelku topimy masło, dodajemy czekoladę mleczną i gorzką, i zdejmujemy z ognia. Zostawiamy na 5 minut i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.
Do miski wbijamy jajka, wsypujemy cukier i ubijamy mikserem na puszystą masę.Ciągle ubijając wlewamy roztopione masło z czekoladą, łączymy. Dodajemy banany oraz suche składniki - łączymy. Gotową masę przelewamy do formy do muffinek wyłożonej papilotkami - napełniamy je do 3/4 ich wysokości (ja wlewałam do pełna, ponieważ nie miałam czasu na pieczenie drugiej porcji muffinek, a później z przerażeniem czekałam czy moje muffinki nie wypłyną poza formę ;) ). Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180st. C i pieczemy przez 20-25minut. Wyjmujemy i studzimy.
Polewa: czekoladę mleczną i gorzką roztapiamy w kąpieli wodnej. Dekorujemy muffiny.


1 komentarz:

  1. czekolada i banan toć jedno z najlepszych połączeń <3 nie dziwię się, że ciężko nie sięgać po kolejne.. :)

    OdpowiedzUsuń